fbpx Skip to main content

בת ציון ברג בסוכת שר הביטחון דבריה של בת ציון ברג באירוע בסוכת שר הביטחון – סוכות, תשע"ו

https://youtu.be/xonUx5RirOg

"הרוח תכריע, אך לא כשהיא לבדה; בלי אימון ובלי משמעת ובלי חטיבות מגויסות ובלי ציוד ותותחים והאווירונים- הרוח בלבד לא תעמוד לנו. אולם כל התותחים והאווירונים לא יועילו לנו אם לא תקום בנו רוח. שכמותה אינה מצויה בצבאות אחרים. רוח זו נתנה לנו עד היום כח לעמוד, ובה ננצח".
(דוד בן גוריון, י"ב בסיון תש"ח)

בסוף כיתה י"ב בחרתי ללמוד במדרשת עין הנציב, לחפש את אותה רוח שעליה חונכתי בבית ולבחור ללמוד עליה ולהעמיק עוד בספרים ובמקורות ובכך לעצב את זהותי ועולמי הערכי.
הבחירה ללכת דווקא למדרשה הייתה ברורה כאשר שמעתי והבנתי שהגרעין במדרשה מתגייס לאחר שמונה חודשים של לימוד תורה בבית המדרש לשירות צבאי מלא.

עוד מילדות היה לי ברור שאתגייס לצבא, אך הרגשתי שעלי לחזק עוד את עולמי הרוחני ובכך אהיה מוכנה עוד יותר לשירות.
במדרשה פגשתי מחנכים שיחד איתנו חקרו ולמדו על המורכבות האמונית בעולם הצבאי ואת התשובות על אותן השאלות.

לאחר תקופה משמעותית במדרשה התגייסנו כגרעין אל קורס הו"ד בחיל החינוך.
היכולת לשרת יחד עם עוד חלקים מהאוכלוסייה הישראלית ולהכיר דעות ועולמות שונים אך לשמור על אותה רוח של אמונה וערכים שלאורם התחנכתי אני, באה לידי ביטוי כאשר קמתי כל בוקר בטירונות לתפילת שחרית ומשם המשכתי ללו"ז הצבאי שהופסק בצהריים לעצירה בתפילת מנחה עם עוד 30 בנות ששרות ומתפללות יחדיו.

עם סיום הקורס שובצתי להיות מפקדת צוות של חיילי מערך איתן (קידום אוכלוסיות ייחודיות) בחוות השומר, בתוך מערך מגן – מערך המטפח ומקדם אוכלוסיות ייחודיות בשירותן הצבאי ומלווה ומכין את אותם החיילים לשירות מלא ומשמעותי בצה"ל.
במהלך השירות אנו נפגשות עם חיילים שכמעט וויתרו לעצמם על הכל ומצליחות לעבור יחד איתם תהליך בתוך הטירונות המעניק להם משמעת שמלווה בהרבה הכלה, על מנת שאותם החיילים יצליחו לסיים שלוש שנים משמעותיות במערך הסדיר.
הפגישות של המדרשה מדי כמה חודשים בביקורים נותנת מקום לחזור ולחזק את הרוח והאמונה בתוך העולם האינטנסיבי של העשייה בפיקוד.
השבתות והחגים שיוצאים אליהם מהצבא אל שערי בית המדרש מחזקים וממשיכים ללוות בלב ובנפש בזמן השירות.

ברצוני להודות ולהוקיר על התקופה וההזדמנות המיוחדת שניתנה לי להתגייס כבת למגזר הדתי לאומי במסגרת גרעין המדרשה ובכך באפשרותי לשמוע ולהיפתח יותר לאנשים ולדעות אחרות מתוך כבוד והערכה ולתת ממה שלמדתי וקיבלתי אני.

**
אנו נמצאים בעיצומו של חג סוכות, חג בו הסוכה היא ליבת החג.
בחג אני חוגגים שני ממדים של הסוכה.
הממד הראשון הוא הארעיות:
היציאה מתוך הבית הקבוע הבטוח והמוכר אל החוץ- אל הסוכה.
הממד השני הוא הבטחון:
שאותו משרה הסוכה כאשר אנו יושבים בה, בדיוק כמו שעם ישראל ישבו בסוכות ביציאת מצרים תחת ענני הכבוד.
אני מאחלת ששני הממדים האלו ילוו אותנו בהמלך שרותנו הצבאי בתרומה ובעשייה ביציאתנו מחוץ לבית, מהמקום הבטוח הידוע והמוכר אל העשייה בחינוך. ובזמן תרומתנו בחוץ ניהיה מחוברים אל הערכים ואל הרוחניות כפי שבני ישראל היו בישיבתם בסוכות תחת ענני הכבוד בדרכם אל הארץ המובטחת.
חג שמח לכולנו."

No Comments yet!

Your Email address will not be published.